2011년 4월 18일 월요일

4월 18일. 하나님을 알아가는 묵상 43.

요한복음 10 : 7 - 18

요한 10 : 7 그러므로 예수께서 다시 이르시되 내가 진실로 진실로 너희에게 말하노니 나는 양의 문이라 

요한 10 : 8 나보다 먼저 온 자는 다 절도요 강도니 양들이 듣지 아니하였느니라 

요한 10 : 9 내가 문이니 누구든지 나로 말미암아 들어가면 구원을 받고 또는 들어가며 나오며 꼴을 얻으리라 

요한 10 : 10 도둑이 오는 것은 도둑질하고 죽이고 멸망시키려는 것뿐이요 내가 온 것은 양으로 생명을 얻게 하고 더 풍성히 얻게 하려는 것이라 

요한 10 : 11 나는 선한 목자라 선한 목자는 양들을 위하여 목숨을 버리거니와 

요한 10 : 12 삯꾼은 목자가 아니요 양도 제 양이 아니라 이리가 오는 것을 보면 양을 버리고 달아나나니 이리가 양을 물어 가고 또 헤치느니라 

요한 10 : 13 달아나는 것은 그가 삯꾼인 까닭에 양을 돌보지 아니함이나 

요한 10 : 14 나는 선한 목자라 나는 내 양을 알고 양도 나를 아는 것이 

요한 10 : 15 아버지께서 나를 아시고 내가 아버지를 아는 것 같으니 나는 양을 위하여 목숨을 버리노라 

요한 10 : 16 또 이 우리에 들지 아니한 다른 양들이 내게 있어 내가 인도하여야 할 터이니 그들도 내 음성을 듣고 한 무리가 되어 한 목자에게 있으리라 

요한 10 : 17 내가 내 목숨을 버리는 것은 그것을 내가 다시 얻기 위함이니 이로 말미암아 아버지께서 나를 사랑하시느니라 

요한 10 : 18 이를 내게서 빼앗는 자가 있는 것이 아니라 내가 스스로 버리노라 나는 버릴 권세도 있고 다시 얻을 권세도 있으니 이 계명은 내 아버지에게서 받았노라 하시니라

NLT

John 10 : 7 so he explained it to them: "I tell you the truth, I am the gate for the sheep. 

John 10 : 8 All who came before me were thieves and robbers. But the true sheep did not listen to them. 

John 10 : 9 Yes, I am the gate. Those who come in through me will be saved. They will come and go freely and will find good pastures. 

John 10 : 10 The thief's purpose is to steal and kill and destroy. My purpose is to give them a rich and satisfying life. 

John 10 : 11 "I am the good shepherd. The good shepherd sacrifices his life for the sheep. 

John 10 : 12 A hired hand will run when he sees a wolf coming. He will abandon the sheep because they don't belong to him and he isn't their shepherd. And so the wolf attacks them and scatters the flock. 

John 10 : 13 The hired hand runs away because he's working only for the money and doesn't really care about the sheep. 

John 10 : 14 "I am the good shepherd; I know my own sheep, and they know me, 

John 10 : 15 just as my Father knows me and I know the Father. So I sacrifice my life for the sheep. 

John 10 : 16 I have other sheep, too, that are not in this sheepfold. I must bring them also. They will listen to my voice, and there will be one flock with one shepherd. 

John 10 : 17 "The Father loves me because I sacrifice my life so I may take it back again. 

John 10 : 18 No one can take my life from me. I sacrifice it voluntarily. For I have the authority to lay it down when I want to and also to take it up again. For this is what my Father has commanded."

댓글 없음:

댓글 쓰기